Start
piątek, 19 styczeń 2018
Advertisement
Fragmenty artykułów z numeru 80_81
Napisał Administrator   

Realizacja podstawy programowej na terenie Łódzkich Parków Krajobrazowych

W skład Zespołu Parków Krajobrazowych Województwa Łódzkiego wchodzi 7 parków krajobrazowych: PK Wzniesień Łódzkich, Bolimowski PK, Spalski PK, Sulejowski PK, Przedborski PK, PK Międzyrzecza Warty i Widawki oraz Załęczański PK. Są to najciekawsze pod względem przyrodniczym, krajobrazowym i historycznym obszary na terenie województwa łódzkiego, a jednocześnie najatrakcyjniejsze z punktu widzenia edukacji ekologicznej. Celem zajęć prowadzonych przez pracowników Zespołu Parków Krajobrazowych Województwa Łódzkiego jest zaznajomienie dzieci i młodzieży szkolnej z walorami przyrodniczo – kulturowymi  parków oraz z ideą ochrony przyrody.
Proponujemy bezpłatne zajęcia stacjonarne w postaci prelekcji, wykładów, pogadanek, warsztatów; zajęcia terenowe piesze, autokarowe, rowerowe, spacery edukacyjne, rajdy oraz konkursy dla wszystkich grup wiekowych. Szczegóły na www.parkilodzkie.pl w zakładkach edukacja.

Dlaczego organizujemy konkurs historyczny dla uczniów gimnazjów„W imię miłości Ojczyzny?”

Spróbuję odpowiedzieć na to pytanie posługując się informacją zebraną od uczniów gimnazjów - uczestników konkursu, bowiem największą motywację dla organizatorów stanowi informacja pozyskana od młodzieży. Jeśli uczniowie piszą, że są zainteresowani i widzą potrzebę organizacji konkursu poświęconego historii Zbrodni Katyńskiej to organizacja jest przyjemnością. 

W roku 2016, gdy realizowano XV., jubileuszową edycję Konkursu, przeprowadzono wśród gimnazjalistów ankietę, chcąc poznać motywacje gimnazjalistów, którzy przystępując do konkursu zdecydowali się na zgłębianie tych smutnych i nie objętych od kilku lat programem nauczania historii w gimnazjum, wydarzeń z ojczystej historii, postanowiliśmy zadać im kilka pytań:

1. Z jakiego powodu bierzesz udział w tym konkursie?

2. Czy uważasz, że trzeba stale przypominać dzieje Zbrodni Katyńskiej? Dlaczego?

3. Czy w czasie poświęconym na przygotowanie się do tegorocznej edycji konkursu coś Cię szczególnie zainteresowało? Jeśli tak, napisz co to było i dlaczego zwróciło Twoją uwagę?


Okładki jak żywe

Wszystko rozpoczęło się w ubiegłym roku szkolnym. Wtedy to pojawił się po raz pierwszy pomysł, by do promocji czytania podejść nieco inaczej – włączyć nowe technologie a jednocześnie zachęcać do częstszego sięgania po papierową książkę. Tak powstały „Żywe okładki”. 

Projekt jest swego rodzaju wyzwaniem – uczeń czyta książki, które sprawiają mu radość, ale wybiera je świadomie, gdyż liczy się z tym, co przedstawia okładka lektury – bo na okładce powinien być człowiek lub grupa ludzi. A kiedy przyjdzie czas na promocję książki wśród rówieśników, to właśnie uczeń wciela się w postać, odgrywa rolę i tworzy „żywą okładkę” w autorskiej fotografii.

Wspomnienia pokonkursowe „Jestem dzieckiem i mam prawa”

Za nami zmagania dwuetapowego Powiatowego Konkursu Wiedzy o Społeczeństwie, którego celem było m.in. rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań uczniów przedmiotem wiedza o społeczeństwie, podnoszenie świadomości obywatelskiej, propagowanie wiedzy o wydarzeniach w Polsce i na świecie oraz popularyzowanie idei praw dziecka. Była to druga edycja tegoż konkursu - niby taka sama jak poprzednia, a jednak inna. Dlaczego? Ponieważ zupełnie inne było hasło przewodnie tegorocznego konkursu: „Jestem dzieckiem i mam prawa” oraz bardzo uroczysta oprawa podsumowania konkursu. 


UM1.jpg UM1.jpg UM1.jpg MEN.jpg KO.jpg CKE.jpg OKE.jpg ORE.jpg BPP.jpg